lauantai 28. syyskuuta 2013

Herkuttelua paikalliseen, Suomalaiseen, tapaan

Okei, olen kirjottanut ruuasta PALJON! Mutta tästä jutusta poiketen olen kertonut millaista ruokaa on tarjolla Jordaniassa. Nyt puhutaan Suomiruuasta. Ensinnäkin, kun saavuin Suomeen, kävin kaupassa hakemassa lohta, silliä ja ruisleipää. Kyseisillä herkuilla pääsee oikein hyvin jyvälle Suomen ruokaherkuista. Nyt olen jo nautiskellut mauista vähän kattavammin, mutta kala on ehdottomasti se ruoka jota olin Jordaniassa kaivannut.
 
Suomen syksyyn kuuluu ehdottomasti  omenat, luumut, sienet ja marjat. Kaikkea en valitettavasti ole saanut tuoreena, vaan minun on pitänyt turvautua pakasteisiin. Ravintoloissakin on tullut käytyä aika tiuhaan tahtiin (eihän lomalla jaksa, eikä kuulu tehdä ruokaa) ja niissä olen valinnut listalta niinkin perinteisiä Suomalaisia ruokia kuin hampurilaista, pitsaa, tapaksia ja pihviä. Mutta pidemmittä puheitta, annan kuvien kertoa lisää. 
Suomalainen perinneruoka 2010-luvulta: pitsa
Pannullinen kantarelleja! Nam!!!
Pincho Bar Tapas tarjoaa erittäin maukkaita tapaksia Vaasassa
Omenahyve Sinin tapaan

Kaikkien herkkujen jälkeen on aika palata salaatin pariin, joka tosin myös on erittäin herkullinen vaihtoehto
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti