tiistai 31. joulukuuta 2013

Kaikkea hyvää vuodelle 2014!

Uuden vuoden kynnyksellä on sopiva hetki pysähtyä kertaamaan menneen vuoden tapahtumia. Oma vuoteni oli täynnä muutoksia. Luonnollisestikin muutto ulkomaille oli suuri elämänmuutos, mutta vuoteen mahtui myös paljon odottelua, jännitystä, iloa, surua, naurua, itkua, ikävää ja onnellisuutta.
Vuosi 2013 vastaanotettiin omassa talossa Vaasassa (näyttiköhän tina jotain tulevasta?), keväällä juhlin pyöreitä vuosia ystävieni kanssa (minun kohdallani ennakkoon) Helsingissä, jossa ohjelmassa oli Adam Lambertin konsertti, shoppailua ja tietenkin kilistelyä! Keväällä pääsin Rukan, Levin ja Ylläksen rinteisiin laskemaan. Talven väistymistä ja jäiden lähtöä seurasin Kyröjen varrella. Juhannusta vietettiin hyvien ystävien luona tikkakisan merkeissä. Luna-kissa sai uuden kodin Kajaanista, ja omat lenkkeilymaastoni muuttuivat merimaisemasta jokimaisemaksi. Syntymäpäivänä sain tuntea vielä olevani nuori mönkijällä mutaa roiskien. Uusi kotini oli Ammanissa ja kaupunki oli hyvin erilainen, kuin ympäristö Kainuussa. Jordaniassa olen tutustunut mielenkiintoisiin nähtävyyksiin, kuten Petraan. Kävin myös elämäni ensimmäistä kertaa sukeltamassa. Kuolleessameressä olen kellunut muutamia kertoja ja Lähi-idän ruualla on tullut herkuteltua useampaan otteeseen. Syksyn aikana vierailin myös Kyproksella ja Dubaissa. Pikkujouluja vietin Ammanissa, ja kaupunki sai Joulukuun puolivälissä lumipeitteen. Ennen Suomilomaani vietin vielä joulun Ammanissa, mutta vuosi 2014 otetaan taas vastaan Vaasassa, tällä kertaa ystävieni luona.

Kaikken yllämainitun lisäksi olen vuoden 2013 aikana joutunut tekemään vaikeita päätöksiä yksin ja yhdessä läheisteni kanssa. Olen joutunut luopumaan, mutta olen myös saanut paljon ja kokenut ikimuistoisia hetkiä. En edes tiedä onko kaikki päätöksi olleet oikeita tai loppuun asti harkittuja, mutta uskon että rohkeudella ja eteenpäin pyrkimällä olen onnellisempi, kuin tuttuun ja turvalliseen jämähtämällä. :)
Tuokoon vuosi 2014 meille kaikille paljon hyvää, paljon muistettavaa, paljon iloa ja paljon onnellisuutta! Hyvää Uutta Vuotta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti